KOBİ’lerle Kocaeli’nde buluşma

  • BThaber
  • Microsoft Türkiye, geçtiğimiz yıldan bu yana birçok şehirde düzenlediği, “Gelecekle Buluşma” toplantılarının bir yenisini Kocaeli’nde gerçekleştirdi. KOBİ’ler ile bir araya gelerek verimlilik ve performans ekseninde bilişimin gücünden nasıl daha fazla yararlanabileceği üzerine görüşlerin ortaya konulduğu bu özel etkinlikte, Microsoft Türkiye ve A yöneticileri de konuyla ilgili gelişmeleri katılımcılarla paylaştılar.

    KOBİ’lerin rekabette fark yaratmaları ve büyümeye odaklanma hedeflerini destekleme, verimlilik ve üretkenlik artışlarına katkıda bulunmak amacıyla Microsoft Türkiye tarafından gerçekleştirilen “Gelecekle Buluşma” toplantısında işletme sahiplerine teknolojinin firmalarını yönetmelerinde kendilerine nasıl yardımcı olabileceğinin ve teknoloji yatırımlarıyla maliyetlerin nasıl azaltılabileceğine ilişkin bilgiler verildi.

    Microsoft Türkiye, daha önce KOSGEB tarafından açıklanan; KOBİ’lerin yatırım miktarı ile büyümelerini sağlamak amacıyla belirlenen; “Girişimciliğin geliştirilmesi ve desteklenmesi”, “Yönetim becerilerinin ve kurumsal yetkinliklerinin geliştirilmesi”, “İş ve yatırım ortamının iyileştirilmesi sürecinde KOBİ’lerin gözetilmesi”, “KOBİ’lerin AR-GE ve yenilik kapasitesinin geliştirilmesi” ile “KOBİ’lerin finansmana erişimlerinin kolaylaştırılması” ilkelerini benimsediğini açıklamıştı.

    Kocaeli’ndeki Gelecekle Buluşma etkinliğinin ev sahipliğini yapan Microsoft Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Çağan,“Ülkemizin dünyanın 10 büyük ekonomisi arasına girebilmesi için ülke ekonomimizin lokomotifi olan değerli KOBİ’lerimizin teknolojiyi daha etkin bir biçimde kullanması ve “Bilgi Teknolojisi”ne dayalı yapılanması gerekiyor. Bizler de farkındayız ki ülke ekonomimiz için ancak KOBİ’lerimiz ile beraber büyüyebilir ve rekabet edebiliriz. Özellikle KOBİ’lere yönelik yazılım pazarındaki büyüme ise bilişim pazarındaki toplam büyüme hızının 12-13 kat üzerinde gerçekleşiyor. Bizler, Microsoft Türkiye olarak her zaman KOBİ’lerimizin rekabette fark yaratma ve büyümeye odaklanma hedeflerini destekliyor, verimlilik ve üretkenlik artışlarına katkıda bulunuyoruz. Rekabetçi KOBİ’lerimizin yenilikçi yazılımlarımıza en uygun koşullarda erişimini sağlamak için ise bugün burada olduğu gibi çeşitli seminerler ve programlar gerçekleştiriyoruz. Microsoft Türkiye olarak yenilikçi ürün ve servislerimizle KOBİ’lerimize rekabet avantajı ve sürdürülebilirliğini sağlayacak, onları güçlendiren her projede var olmaya devam edeceğiz” dedi.

    Microsoft Türkiye’nin tüm iş ortakları ile Türk bilişim pazarında 4,5 milyon dolarlık bir iş hacmi oluşturduklarını paylaşarak sözlerine devam eden Çağan, “ IDC rakamlarına göre Microsoft’un globalde $1 kazandığında ortalama olarak bir iş ortağının kazandığı para $8. Türkiye’de ise bu rakam $14,4’e yükseliyor. Yaklaşık % 50 bir artış var. Bizim hedefimiz bu rakamı daha da yukarı çıkartabilmek, bunun için de Türkiye’deki bilişim pazarını büyütmek zorundayız. Biz Türkiye’de Microsoft olarak 400 kişilik bir ekibiz. 400 kişi ile 75 milyonluk bir ülkenin bilişim ihtiyaçlarını ve bilişim dönüşümünü sağlamamız mümkün değil. Dolayısıyla biz ekosistemimizle birlikte aslında 11,000 kişilik bir gücüz. Bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz en küçüğünden en büyüğüne kadar bütün önemli projelerimizde iş ortaklarımızın katkısı ve emeği var. Hepsine Microsoft adına tekrar teşekkür ediyorum” dedi.

    Etkinlikte konuşmacı olarak yer alan Kocaeli Sanayi Odası Bilişim Grubu Meclis Üyesi, Bimser Çözüm Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Sedat Babalık, “Günümüzde Bilgi Teknolojileri’nin yaygın kullanımı, aynı zamanda ülkedeki gelişmişlik düzeyini de göstermektedir. Bugün için kolaylıkla, bilgisayarlar olmasa hayat dururdu diyebiliriz. Oysaki bilişimin hayatımıza girmesi çok eski değil. Hükümetimiz de teknoparklarla ve yatırımlarla bu gelişimi destekliyor. Bugün, bilgide hazır kaynaklardan ziyade, üretim ve inovasyona önem vermemiz gerekir. Bu şekilde ülke olarak da gelişimimiz hızlanacaktır. Bilgi teknolojileri, sektörler için bir rekabet aracıdır. Bugün bilişimi kullanarak verimliliğimizi nasıl daha fazla artırırız diye düşünmeliyiz. Bugün bulut bilişim ve mobil uygulamalar, hayatımızın en önemli parçaları haline gelmeye başladı. Teknolojinin gelişimine kişiler ve kurumlar olarak açık olmamız gerekiyor” dedi.

    Geçtiğimiz yıl Avea & Microsoft işbirliğiyle hayata geçirilen CRM Ofis ve Bulut CRM uygulamalarının, KOBİ’lere müşteri yönetimi çözümleri konusunda maliyet avantajı ve rekabette üstünlük sağlarken, iş yönetimi çözümlerinin de verimliliklerini artırdığını belirten Avea Kurumsal Pazarlama Direktörü Boğaç Göncü, “Son yıllarda iletişim, teknoloji ile hızla şekil değiştiriyor. Artık sabit operatörler de kablosuz iletişim çözümleri ile mobiliteyi, özgürlüğü öne çıkarıyor. Son yıllarda yoğun veri saklama ve paylaşma ihtiyacı ile dijitalleşen kablosuz iletişim, sosyal mecra ile de interaktif hale geldi. Tüm bu ihtiyacı karşılayacak akıllı cihazlar ise cebimize girebilmek için hem yazılımda hem donanımda evrildi. Klavyenin yerini dokunmatik ekranlar alırken, lokal sürücülerin yerini ise bulut bilişim çözümleri aldı. Bu noktada ise sabit ve mobil operatörler birbirlerine yaklaşırken, iş segmentinde ise her ölçekte firma için sadece temel iletişim değil, BT ve network çözümleri de ulaşılabilir hale geldi. Bu kapsamda geleceğe teknoloji üretme hedefi taşıyan bir iletişim ve teknoloji grubu olarak, “BİZ” adını verdiğimiz kurumsal platformumuzda, farklı ölçeklerdeki işletmeler için oluşturduğumuz bu çözümleri tek noktadan, en ekonomik şekilde sunabilmek için çalışıyoruz. CRM Ofis uygulamalarımızı; her ölçekte firmanın rekabette yer alabileceği, sektöre özel bir müşteri yönetimi yapısına sahip, ticari/maddi olarak erişilebilir, sektörel ihtiyaçları karşılayabilecek, satış sonrası kurumsal destek sunabilen ve mobil entegrasyonu sayesinde her yerden erişilebilen uygulamalar olarak tasarladık. Bu sayede büyüklüğü ne olursa olsun tüm ticari işletmeler profesyonel ofis ve müşteri ilişkileri yönetimi ihtiyaçlarını mobil olarak yönetebilirken, bunu hiçbir ilk yatırıma girmeden, “sıfır” yatırım maliyeti ile yapabilecekler. İşte “BİZ” bunun için güçlerimizi birleştirdik” dedi.

    Avea’nın Platin Sponsor olarak yer aldığı “Gelecekle Buluşma” toplantısının, Gümüş Sponsorluğunu ise Efa, Ansa, Index ve Logosoft şirketleri üstlendi.

    Kaynak: BTHaber