eBA uçtan uca şeffaf süreçler kurmamızı sağladı!

  • Şirket Profili

    eba_weber_logo Sektör: Endüstri Lokasyon: İzmir

    Müşteri Görüşü

    eBA sayesinde kişiler her platformda onaylarını verebiliyorlar. Tüm onaylar ve kayıtlar izlenebilir durumda, eBA uçtan uca şeffaf süreçler kurmamızı sağladı.

    Author's imageKenan BAHÇİVANBilgi Sistemleri Müdürü
  • Faaliyet Alanı

    Weber, uluslararası bir grup olan Saint-Gobain’in dünya çapında 52 ülkede yaklaşık 10.000 çalışanı,180 üretim tesisi ve 10 araştırma merkezi ile endüstriyel harçlar alanında faaliyet gösteren şirketidir. 1665 yılında Fransa’da kurulmuş olan Saint-Gobain, 200.000 çalışanı ve 40 milyar euroluk iş hacmiyle dünyanın en büyük endüstriyel gruplarındandır.

    Dünyanın lider endüstriyel harç üreticilerinden Weber, yüksek teknik ihtiyaçları karşılayan gelişmiş formülasyon teknolojilerini kullanarak eksiksiz çözümler sunmaktadır.

    Problem

    Şirket içinde farklı departmanların ve lokasyonların aynı süreci paylaştığı uygulamalarda, onay süresinde ve koordinasyonunda aksamalar yaşıyorduk. Özellikle Fatura onay ve Formül onay süreçlerinde gecikmeler yaşıyorduk. Ayrıca basılı evrakın masa masa dolaşmasından dolayı evrak kayıpları ve veri güvenliği de çözmemiz gereken sorunlardandı. Projeye başlarken ilk hedefimiz kritik olan, basılı evrakla yürüyen tüm süreçleri sanal platforma almak, hem mobil hem de masaüstü ortamda onaylatarak zaman kaybının önüne geçmekti.

    Değerlendirdiğimiz iş akış uygulamaları arasında eBA , içerde kullandığımız SAP, HR sistemi, QDMS ve Intranet yazılımlarına kolay entegre olmasıyla diğer yazılımlardan ayrıştı. Bunun yanında mobil cihaz desteği için ilave çaba harcamamamız eBA’yı seçmemizde etkili oldu.

    Süreçlerin hayata geçirilmesinde seçici davrandık. Önceliği bize değer katacak müşteri ve tedarikçilerimize katkı sağlayacak süreçlere verdik. Seçilen süreçlerden en basitiyle işe başlayarak IT ekibinin de sisteme adaptasyonunu sağladık. İkinci aşamada bir çok süreçte kullanılacak ve diğer yazılımlardan gelen verilerle ortak eBA tablolarını (Personel, Departman, lokasyon, Ürün, Müşteri/Tedarikci …) oluşturduk. Gerekli alt yapımızı oluşturduktan ve IT ekibi yazılıma tam hâkimiyeti sağladıktan sonra karmaşık süreçleri başlattık.

    Çözüm ve Tecrübeler

    eBA veri ve zaman kaybını önledi.

    Yaptığımız bir Banch Mark esnasında eBA yazılımından haberdar oldum. İhtiyaç oluştuğunda bölge temsilcisiyle iletişime geçerek detayları öğrendim.

    eBA veri ve zaman kaybını önledi. Dağınık yapıda olduğumuz için kişiler seyahatte olduğu durumlarda onaylar bekliyordu. eBA sayesinde kişiler her platformda onaylarını verebiliyorlar. Tüm onaylar ve kayıtlar izlenebilir durumda, eBA uçtan uca şeffaf süreçler kurmamızı sağladı.

    Tüm süreçleri devreye almamız 1 yıl sürdü. En büyük zorluğu diğer yazılımlardan ortak tabloları oluştururken yanlış tasarım yaptığımız için yaşadık. Bimser çözüm ortağı ile çalıştık. Bimserin desteğine ihtiyaç duymadık.

    eBA da planladığımız tüm süreçleri devreye aldık. İş akışı yazılımlarında dikkatli davranmak gerekiyor. Kullanıcıdan gelen talepleri devreye almadan sağlayacağı faydayı mutlaka değerlendirmek bir süzgeçten geçirmek gerekiyor. Gerekli analiz yapılmadan devreye alınan süreçler ya kullanılmıyor ya da çok local kalıyor.