Esnek ve entegrasyon kabiliyeti yüksek çözüm, eBA!

  • Şirket Profili

    halk_emeklilik_logo Sektör: Sigorta Lokasyon: İstanbul

    Müşteri Görüşü

    Alınacak ürünün entegrasyon faaliyetleri bizim için çok önemliydi. Hali hazırda kullandığımız sistemler arasında çimento vazifesi görecek esnek ve entegrasyon kabiliyeti yüksek bir çözüme ihtiyaç duymuştuk. eBA bu konuda en uygun çözümlerin başında geliyordu.

    Author's imageCeyhun ULUBilgi Teknolojileri Grup Müdürü
  • Faaliyet Alanı

    Şirketimiz sigortacılık faaliyetlerine; Hayat ve Ferdi Kaza branşlarında ruhsat alarak 07.10.1998 tarihinde başlamıştır. 2010 yılında emeklilik şirketine dönüşme izni alarak, hayat sigortacılığı faaliyetlerine bireysel emeklilik faaliyetlerini de eklemiştir. Şirketimizin “Birlik Hayat Sigorta A.Ş. “ olan unvanı, 10.12.2010tarihi itibariyle “Halk Hayat ve Emeklilik A.Ş. “ olarak değiştirilmiştir.

    Ana hissedarı olduğumuz Halk Bank ile yakalanan sinerjiyle sektörün en hızlı büyüyen şirketlerinden biridir.

    Genel Müdürlüğü İstanbul’ da bulunan Halk Hayat ve Emeklilik; İstanbul (2), Antalya, Ankara, Bursa, Trabzon, İzmir, Diyarbakır, Kocaeli, Adana’ da bulunan bölge satış müdürlükleri ve 1.000’ e yakın Halk Bank şubeleriyle ürünlerini müşterilere ulaştırmaktadır.

    Problem

    Satış sonrası destek artık elektronik ortamda!

    Operasyon ve Call Center departmanlarında satış sonrası destek taleplerini yönetmek için daha önce bir araç kullanılmıyordu, tüm süreçler e-posta ve kağıt ortamındaydı. Bu süreçleri yönetebileceğimiz bir yapı arayışımız mevcuttu. eBA’dan önce mevzuat uyumluluğu konusunda talepleri belirtilen süre zarfında yerine getirmek ve takip etmek zor oluyordu. Satış sonrası süreçlerinin sağlıklı bir şekilde takibi sonrası şirketin diğer süreçlerini de yapı içerisine alabilecek esnek bir çözüm istiyorduk.

    Çözüm

    Alınacak ürünün entegrasyon faaliyetleri bizim için çok önemliydi. Hali hazırda kullandığımız sistemler arasında çimento vazifesi görecek esnek ve entegrasyon kabiliyeti yüksek bir çözüme ihtiyaç duymuştuk. eBA bu konuda en uygun çözümlerin başında geliyordu. Özellikle operasyon ve call center faaliyetlerinde kullanılabilecek, yasal mevzuatlara uygun olarak belirli süreleri ve maddeleri takip edebilecek, bize en az operasyon üretecek eBA ile çalışmaya başlandı.

    Tecrübeler

    Yasal Uyumluluk ve Mevzuat Uyumluluğunun Getirdiği Zaman Planına Uygunluk

    Hedeflenen süreçleri eBA’ya taşımadan önce ilk olarak şirketin genelini kapsayan masraf yönetimi süreci oluşturuldu. Bu süreç dahilinde en uçta sahada bulunan çalışanlar dahil tüm personelin masraflarını sisteme girerek gerekli onay mekanizmaları ve kontrollerden geçirilerek ödenmesi sağlandı. Süreç, web servisi ile muhasebe sistemine gerekli fişlerin entegrasyonu ve en son bankaya gönderilecek ödeme talimat dosyasının oluşturulması dahil uçtan uça elektronik ortama taşındı. Bu süreçte edindiğimiz tecrübe ve başarıyı sonrasında satış sonrası destek süreçlerinde de uygulamaya karar verdik. Daha öncesinde operasyon taleplerimiz sahadan, e-posta yoluyla veya banka şubeleri üzerinden geliyordu.

    Octopus projesi

    Octopus projesi olarak anılan çözümü konumlandırırken ana sigortacılık modülüyle entegre etme hedefi belirledik. Yasal uyumluluk ve mevzuat uyumluluğu konusunda risk taşıyan işler, eBA üzerinde takip edilmeye başlandı. Böylelikle unutulan işlerin önüne geçildi. Şiket içerisinde canlıya açılan projede kolayca kontrol ve sorgular yapılmaya başlandı. Octopus projesinin hayata geçmesi ile birlikte parça parça departmanlardan gelen işler eBA içerisinden otomatik iş akışı ile yönlendirildi. Octopus projesi birkaç fazdan oluşmaktaydı. Projenin son aşaması hala devam etmektedir. Projenin son safhalarında e-posta ile gelen saha taleplerini yönetmek için eBA MIS e-posta ile iş emri açma çözümünü kurgulandı. Önümüzdeki günlerde bu çözüm canlıya geçirilecek.

    Kurum içerisindeki call center yazılımı ile eBA’nın esneklik kabiliyeti sayesinde kolay ve hızlıca entegre edildi. Sahada bulunan görevli çalışanımız bir müşterinin aranmasını talep ettiğinde bu talebin otomatik olarak call center çalışanının ekranına düşmesi sağlandı. Bu işlemin bir sonraki adımı çift yönlü entegrasyon ile gerçekleştirilecek. Müşteri web sitesi veya mobil uygulamamız aracılığı ile aranmak istediği ilettiği takdirde, bu bilgi de call center çalışanının ekranına hızlı bir şekilde düşecek. eBA’da gerçekleştirilen bu ana süreçlere ek olarak şikayet yönetimi, sonlanma süreci ve müşteri talepleri süreci gibi tali süreçlerin de en kısa süre içerisinde tamamlanmasını planlanıyoruz.

    eBA Dashboard ile Kurum içi Verileri Anlık İzleme

    Operasyon süreçlerinde aynı zamanda eBA’nın dashboard özelliğinden de faydalanıyoruz. Örneğin; günden güne arama adetleri, bir gün önceden kalan işler ve çalışan personelin arama, geri dönüş takibi, bekleyen işlerin ne kadar süreyle beklediği gibi bilgileri eBA dashboard üzerinden hızlı bir şekilde izleyebiliyoruz.

    Uyarlama aşamasında ise öncelik olarak eBA bankamız yazılım güvenlik testlerinden geçti takiben insan kaynakları yazılımız ile entegrasyonu bir iki günde tamamladık. Yerli bir firma olan Bimser ile çalışmanın avantajlarını bu süreçte fazlasıya yaşadık. İhtiyaçlarımız olan geliştirme faaliyetlerinde Bimser teknoloji danışmanları kısa sürede bizlere yardımcı oldu. Önümüzdeki günlerde versiyon geçişlerinde değişiklik yönetimini ve ürünün ağaç yapısında olan değişiklikleri Bimser’den bekliyoruz.

    eBA’nın arka planda kendine has bir yazılım dili yok, tam aksine tamamıyla Microsoft teknolojilerine dayanan bir temel mevcut. Microsoft teknolojileri sayesinde esnek ve geliştirlebilir olması bize çok çekici geldi. Böylelikle Bilgi Teknolojileri departmanımızda konumlandırılmak üzere eBA’da çalışabilecek bir aday bulmak bizim için çok kolay oldu. Şu anda mevcut eBA ekibimizde Süreç geliştirme ve Kalite Yönetimi departmanından bir çalışan, bir analist ve bir programcı bulunmakta.