Konuşabildiğimiz Her Aksiyonu Gerçekleştirme Şansı Bulduk

  • Şirket Profili

    Orka Banyo Sektör: Dayanıklı Tüketim Lokasyon: İstanbul

    Müşteri Görüşü

    Toplamda 163 proje geliştirmiş durumdayız ve bu sayı hızla artıyor. Genel Müdürlüğümüzde, Üretim tesisimizde, Bölge Satış Temsilciliklerimize, Koçtaş Yapı Market personellerimizin bulunduğu lokasyonlarda süreçlerimizi etkin kullanıyor ve yönetiyoruz.
    Author's imageCaner AlicanKıdemli İş Geliştirme Uzmanı
  • Faaliyet Alanı

    1992 yılında inşaat malzemeleri satışı amacıyla kurulan ve pazardaki ihtiyaçlar doğrultusunda daha kaliteli hizmet sunmak amacıyla Banyo Mobilyası alanında uzmanlaşmayı tercih eden, tüm birikim ve deneyimini bu alana yönlendiren ORKA®, dünya çapında marka olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. ORKA Ahşap ve Yapı Ürünleri Sanayi Anonim Şirketi, Türkiye’de 1994’ten bugüne sadece şık ve kullanışlı banyo mobilyaları üreterek kazandığı uzmanlığı, özgün tasarımları, zengin ürün çeşidi, son teknoloji üretim sistemleri, kalite ve satış sonrası hizmet anlayışı ile alanında öncülük etmeye devam ediyor. Bugün 300’ün üzerinde personeli ile 50.000 m2 açık arazi üzerinde 20.000 m2 kapalı alanda, evrensel kalitede üretim yapan ORKA® Banyo zengin ürün profili ile birbirinden özgün seçenekler sunuyor. Tüm ürünlerinde Sanayi Bakanlığı’nca onaylı garanti belgesi bulunan ORKA®, 2008 yılında dünyanın birçok ülkesinde marka olarak tescillendi. Hâlihazırda “Her Aşamada Kalite” ilkesi ile hedeflerine koşan ORKA® Banyo, tüm Türkiye’de 300’den fazla farklı satış noktası bulunan ve 44 farklı ülkeye ihracat yapan bir konumda yer alırken, her gün marka bilinirliğini ve pazar payını artırarak sektöründe liderliğini sürdürüyor.

    Problem

    Bimser Çözümleri ile tanışmadan önce ihtiyaçlarımız; Veri ambarı, doküman arşivleme, performans ölçme ve değerlendirme, süreçlerin izlenebilmesi ve takip edilebilmesi, farklı lokasyonlarda çalışan yöneticilerimizden beklenen onayların hızlanması, otomatik raporlama sistemi, şirketimizdeki yeni yazılım ihtiyaçlarının hızlı bir şekilde sonuçlandırılmasıydı. Hedefimiz ise süreçlerimizin hızlı bir şekilde adaptasyonunu sağlayarak uygulamaya almaktı. 3 ay kadar kısa bir sürede eğitim ve adaptasyonu sağlayarak 3 ay sonunda ERP ile entegre çalışıyor duruma geldik. Arşiv uygulamamız yoktu. Operasyon ve süreçlerde kullanılan dosyalarımızı, dokümanlarımızı düzenli saklayamıyorduk. Her operasyonumuzun ve her sürecimizin dokümanlarını arşivlemeyi hedefliyorduk. En büyük hedefimiz şirketimizde bir firmaya bağlı kalmayarak iş süreçlerimizin geliştirilmesiydi. Bimser’i tercih etme sebebimiz önem derecesine göre aşağıdaki maddeler ile sıralandırılabilir;
    • Bimser Çözüm e oluşan güven
    • Ürünün ERP ile hızlı Entegre Edilmesi
    • Kolay geliştirilebilir ve yönetilebilir olması
    • Satış sunumuna Sedat Babalık ve Onur Kızılyel in gelmesi
    • Ürün maliyetinin bütçe kapsamında bize uyuyor olması
    • Turquality desteği olması
    • Bimser Çözüm’ün ürün gamında entegre devam eden ürünleri olması (Boys, Qdms, MIS, Ensemble..vb)
    • Destek ekibinin ve kadronun yeterli görülmesi

    Çözüm

    İmpelementasyon süreci biraz sancılı geçti. Destek ekibinden ayrılacak bir personelin bize impelementasyona gelmesi açıkçası impelementasyon sürecimizde bizi yordu ve verimsiz geçmesine sebep oldu, ancak sonrasında Ürün Yöneticisi ve Ürün Uzmanlarının desteği ile çok hızlı bir şekilde durumu toplarladık. Toplamda 163 proje geliştirmiş durumdayız ve bu sayı hızla artıyor. Genel Müdürlüğümüzde, Üretim tesisimizde, Bölge Satış Temsilciliklerimize, Koçtaş Yapı Market personellerimizin bulunduğu lokasyonlarda süreçlerimizi etkin kullanıyor ve yönetiyoruz.   YILLAR BAZINDA GELİŞTİRİLEN SÜREÇ SAYISI 2012 Yılında Geliştirilen Proje Sayısı :2 2013 Yılında Geliştirilen Proje Sayısı :32 2014 Yılında Geliştirilen Proje Sayısı :41 2016 Yılında Geliştirilen Proje Sayısı :55 2016 Yılında Geliştirilen Proje Sayısı :35 Toplam Proje Sayısı 163 Proje + Raporlar En aktif kullanılan süreçlerimizi ayırmak çok zor olur sebebi ise tüm süreçlerimizin ihtiyaçlar ölçütünden aktif kullanılıyor olmasıdır. İnsan Kaynakları süreçlerimizin etkinlik anlamında bir adım önde olduğu söylenebilir.

    Tecrübeler

    Bimser Çözüm‘e ulaşmamız tamamen tesadüf oldu. Biz farklı bir iş akış ürünü ile ilgilenirken satış ekibiniz bize ulaştı ve aynı zamanda INOTEC Danışmanlık’tan da Bimser referansını duyduk. Sistemin başlıca faydalarını aşağıdaki şekilde sıralayabilirim .
    • Çalışan personelimizin sistem ve izlenebilirlik algısı ve bakış açısı gelişti.
    • Firmamızın iş akış yönetim stratejisi gelişmiş oldu.
    • Yaşadığımız her türlü sorun ve problemi büyük ölçüde sistemsel olarak çözme imkanı sağladı.
    • Konuşabildiğimiz her aksiyonu gerçekleştirme şansı bulduk.
    • Kalite sistemimizde göremediğimiz eksiklerimi tespit etme şansımız oldu.
    • Güçlü bir döküman arşivi oluşturma şansımız oldu.
    • Oromatik raporlama sistemi kurarak personelimize iş gücü kazancı sağladık.
    163 projemizde uygulama süreçleri bizim için başarılı oldu. Temel yapı ve mantığı hızlı kavramamızdan ve eBA‘ nın esnek yapısından dolayı çok hızlı bir şekilde adapte olduk. Zorlandığımız çok bir konu olmamakla birlikte yaşadığımız sorunları destek sisteminden faydalanarak çok hızlı bir şekilde sonuçlandırma şansımız oldu. Destek ekibinin yetersiz kaldığı noktalarda geliştirme ekibi ile iletişim kurma imkanı sağlandı. Bimser Çözüm destek ekibiyle çok fazla iletişim halinde kaldık. Ekibin her sektörde birden çok firmaya çözüm sunmasından ötürü öneriler ve tecrübeleri bize yol gösterici oldu. İmplementasyon sürecinde ayrılan personelden kaynaklı yaşadığımız olumsuzlukları eBA ürün uzmanları ile çok hızlı bir şekilde kapatma imkanımız oldu. eBA beklentilerimize fazlasıyla cevap verdi ve hatta mevcut yapımızda beklendirlerimizin çok daha üzerinde kullanım imkanına sahip oldu.

    Yeni İş Birlikleri

    Bimser Çözüm‘ün diğer ürünleri ile ilgileniyoruz. 2017 yılında QDMS, MIS ve Doküman Yönetimi ve Mobile, 2018 yılında ise CAPTURE bütçemizde yer alıyor.